lauantai 1. kesäkuuta 2013

Keskustelu


Langat: Pelasta! Meidät on hylätty! Kuulumme käyttöön, emme kirpputorille. Olemme laadukasta Blend Bamboo -lankaa.

Minä: Kahdeksan hailakan vaaleanpunaista kerää. Mitä minä niillä teen?

Langat: Meidät voi värjätä.

Minä: Hymm. Elintarvikevärejä voisi kokeilla.

Langat: Elintarvikeväri tarttuu eläinkuituihin. Olemme bambua ja puuvillaa. Pesukoneväri tarttuu paremmin.

Minä: Sen jälkeen teissä olisi setvimistä.

Langat: Neulo ensin. Värjää vasta sitten! Tai ompele meille jokaiselle umpinainen pesupussi.

Minä: Yksivärisiä töitä on tylsä tehdä.

Langat: Voit yhdistellä meitä muihin kirkkaampiin väreihin. Vältyt kokonaan värjäykseltä.

Minä: Hymm. Tumma violetti, pinkki tai ruskea sopisi. Harmi, että minulla on puuvillaa enemmän vain valkeana. Siitä tulisi liian hailakka yhdistelmä. Lisäksi minulla on muutenkin liikaa lankaa. Olen oikeastaan lankojen ostolakossa.

Langat: Et ole tosissasi. Meidät voi värjätä monella muullakin tapaa. Oletko kuullut dylonien käsiväreistä? Niiden lisäksi tarvitset vain kraanavettä ja suolaa. Tarvikkeet löydät jokaisesta isosta marketista.

Minä: Totta. Mutta siinä on paljon työtä. Teidät pitää vyyhdittää, värjätä, huuhdella ja kuivattaa. Ja lopuksi vielä keriä takaisin sotkuisilta vyyhdeiltä. Helpommalla pääsen, kun ostan lankani oikean värisinä.

Langat: Se on käsityötä. Ei siis oikeastaan lainkaan työtä.

Minä: Värjäys voi epäonnistua.

Langat: Tiedät vasta kokeilemalla.



1 kommentti: